2010. szeptember 25., szombat

Hasznos olvasmány

Sziasztok Kedves Blogolók!

Tavaly volt szerencsém hugicámtól egy olyan könyvet kapni születésnapomra, ami azóta számomra is sokat segített az élet általános és szokásos nehézségein felülkerekedni és azóta jó pár barátom, ismerősöm is kiolvasta már ezt a könyvet. Jómagam már 3-szor is, hogy még jobban tudatosítsam magamban azokat a gondolatokat a könyvből, amelyeket el tudok fogadni és meg tudok fogadni, hogy lelkileg kiegyensúlyozottabb életet éljek. Persze néhány gondolat első olvasásra előfordult, hogy felborzolta a kedélyeimet, vagy felmérgesített, mondván "micsoda hülyeség". Az ilyen gondolatok esetében előfordult, hogy a könyv harmadszori újraolvasása és újraértelmezése közben képletesen a homlokomra csaptam, mert leesett a "tantusz". Megértettem, hogy miként érti a szerző az adott jó tanács kifejtését és végre tudtam a saját mindennapjaimban is hasznosítani. :)
A szerzőtől azóta már egy másik könyvet is kiolvastam és abban is nagyon sok számomra hasznos gondolatot találhattam.

Nagyon jó érzés látni, hogy a barátaimnak is segíthettem ezzel a könyvvel, pontosabban nem is én segítettem rajtuk, hanem közvetve a hugim :)

Hát, ezek a történések késztettek arra, hogy ne csak a közvetlen környezetemnek segítsek nagyobb békében élni a világgal és saját magukkal, hanem az internet segítségével a blogolvasóimnak is.
Hát, majd kiderül a visszajelzésekből, hogy mit szóltok ezekhez a gondolatokhoz!:)

Ime a könyv "tízparancsolata":

1. A világ a tanítómesterünk és azért vagyunk itt, hogy tanuljunk.
2. Az univerzumnak nincsenek kedvencei.
3. Életed tökéletesen visszatükrözi meggyőződéseidet.
4. Abban a pillanatban, amikor elkezdesz túlságosan ragaszkodni bizonyos dolgokhoz, emberekhez, pénzhez... elszúrsz mindent!
5. Amire az életben összpontosítasz, az gyarapodni fog...
6. Hallgass a szívedre!
7. Isten soha sem fog lekászálódni a felhők közül, hogy azt mondja: "Na, most megengedem, hogy sikeres legyél!"
8. Amikor harcolsz a világgal, mindig a világ nyer.
9. Hogyan szeretheted az embereket?
    Egyszerűen fogadd el őket!
10. A küldetésed nem az, hogy megváltoztasd a világot. 
      A küldetésed az, hogy TE VÁLTOZZ!

A könyv a fenti pontokat magyarázza meg részletesen a fejezetek során, ezekből fogok majd ízelítőt adni.

Addig is szép hétvégét kívánok mindenkinek!

Húgomnak pedig kimondhatatlanul sok köszönet, amiért hagyta magát a sors által vezérelni és megajándékozott ezzel a könyvvel!!!! :)

Kocsó Vik

2 megjegyzés: