2010. szeptember 28., kedd

Viki féle vega reggeli: mogyorókrémes piadina lucernacsírával

Ugye hát a szokott és éppen ezért unalmas dolgokat nem szeretem. Másrészt odavagyok a különc és egyben egészséges ételekért. Ahogy ezt a családtagjaim, barátaim és kollégáim a mindennapokban is tapasztalják. :)

Néhány napja összeállt a fejemben egy ötlet és ma megvalósítottam végre :)  
Piadinát pár hetente szoktam készíteni, mert egyszerűen imádom és ezúttal egy számomra új receptet próbáltam ki, valamint apáéktól elhoztam a rozslisztet, mivel kiderült, hogy apci allergiás rá és ha már felhoztam, akkor felhasználtam a tésztagyúrás során.
Ezúttal a lisztet 1/3 teljes kiőrlésű bio rozslisztből (gyártó: Biopont) és 2/3 bio fehérlisztből (gyártó: Spar) kevertem össze. Összesen 1/2 kg lisztet használtam fel, amibe 1 teáskanálnyi szódabikarbónát beleszórtam. Ehhez hozzáadtam 6 evőkanál olíva olajat (lehet más hidegen sajtolt olajjal is készíteni!) és kb. 1,5 dl langyos vizet. Addig gyúrtam, amíg végül már nem ragadt és utána kb. 3 diónyi tésztadarabnyi mennyiséget kinyújtottam palacsinta formájúra. Akkor jó állagú a tészta, ha nem ragad és liszt sem kell alá a nyújtás során. Forró palacsintasütőben némi olíva olajon sütöttem ki egy negyed órácska alatt az összeset.
A piadinát egyébként Észak-Olaszországban fogyasztják, jellemzően szendvicsféle ételként, hiszen kenyérlepénynek is mondható a magyar szóhasználatban.

Az eddigiekben ugyebár a piadinát sonkával, mozzarellával vagy valamilyen más sajttal és általában paradicsommal fogyasztottam.
Pár hónapja megismertem a tahinit, ami tulajdonképpen egyszerűen szezámmagőrleményből készült "krém", jómagam szezámmagos kencének hívom. :) Isteni finom pirított teljes kiőrlésű kenyérrel és paradicsommal!!

No, de nem bírtam ki, hogy ne alakítgassam a hagyományos tahini receptet. (Hiszen azért "sárga" is vagyok. - Bocsi, de ezt az OVB-sek fogják megérteni és még hugim, mert őt már beavattam a színek szerinti személyiségtípusok rejtelmeibe!)
Sőt ez szigorúan véve már nem is tahini, amit a mai napon a piadinára kentem... 2 rész őrölt földimogyorót és 1 rész őrölt napraforgómagot kevertem össze, megsóztam, aztán 5-6 evőkanálnyi langyos vízzel összekevertem, hogy krémes állagú legyen.
Tehát ez került a piadinára, plusz még finom lucernacsíra, aztán ugyanúgy ahogy a palacsintát szokták összetekertem, (egyébként az olaszok összehajtva fogyasztják) 2 db paradicsomot feldaraboltam és NYAMI...NYAMI... :)



Nagy örömmel töltene el, ha más is megkóstolná a recept alapján készült ételt és visszajelezne, hogy ízlett neki! Vega különcök előnyben!:)

5 megjegyzés:

  1. Huh ez a lucernacsíra miatt egy kicsit még ijesztő nekem,de elraktározom az ötletet. :) Egyszer meglepem vele a párom vasárnap reggel. :))) Remélem nem hajít ki a reggelivel együtt. :) Tessék mondani ezt hogy sütöm meg? Olívaolajon serpenyőben?
    ZoknisPanka

    VálaszTörlés
  2. Én biztosan kipróbálom, szeretem az ilyeneket.Sütni meg mint a palacsintát, vagy a krumpli lángost ?.... gondolom

    VálaszTörlés
  3. Jogosak a megjegyzések, ami nekem evidens volt, az számotokra nem feltétlenül az!:)
    Máris kiegészítem az irományomat...
    Köszönöm az észrevételeket!:)

    Az olaszok kemencében sütik mint a pizzát, vagy mint régen ahogy apum szokta mesélni, a dédiék is a maradék kenyértésztából a kenyérlepényt is ott sütötték meg.
    Tehát a feltevések helyesek: olíva olajon serpenyőben.

    A lucernacsíra isteni, majd fogok írni bejegyzést a csíráztatásról is, mert inkább csírát egyen télen az ember, mint vitamintablettákat szedjen be!
    Kedves Zoknis Pankának viszek is a következő gyöngyös magánszakkörre csírát, hogy megkóstolja. :)

    Jó étvágyat hozzá Nektek!

    VálaszTörlés
  4. Azt hiszem lassan nem csak gyöngyös, hanem vega-főzőcskés szakkör is lesz :)))

    VálaszTörlés
  5. szia :)

    Sok szeretettel: http://szappankonyha.blogspot.com/2010/09/kreativ-blogger-dijat-kaptam.html

    Era

    VálaszTörlés